UA-6670599-3

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek
  New Posts New Posts RSS Feed - hwa op eigen terrein en goot boven grond
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

hwa op eigen terrein en goot boven grond

Post Reply Post Reply
Author
bsebregts View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bsebregts Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: hwa op eigen terrein en goot boven grond
    Posted: 24 Juni 2013 at 09:16
Om een of andere reden werkt bij mij de zoekfunctie niet, dus stel ik maar een nieuwe vraag.
De buren willen een vergunningvrij bouwwerk (houten prieel van 2.80 hoog en ca 3 bij 3) tegen mijn erfafscheiding zetten en vragen of ik daar problemen mee heb. Moet ik het afkomend water op mijn grond accepteren of een goot boven mijn perceel en wat als ik mijn pand verkoop over 3 of 4 jaar, wat kan de nieuwe bewoner er dan nog mee?

Voorheen was het afvoeren van hwa op eigen terrein vlgs mij geregeld in bouwverordening. Daar kan ik het niet terug vinden en ook niet in het Bouwbesluit. Nu heb ik wel hier en daar eigen verordeningen van gemeentes gevonden, die wet milieubeheer aanhalen.
Volgens mij is het overhangen van een goot geregeld in burgerlijk wetboek. Ook dat kan ik niet vinden.
Kan iemand met vertellen waar ik dit allemaal kan vinden?

Mvgr!
Back to Top
E. Kovacsek View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E. Kovacsek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2013 at 11:36
Uw vraag is privaatrechtelijk van aard, burenrecht uit boek 5 van het burgerlijk wetboek.
Buren willen kennelijk uw grond gebruiken voor overhang goot/dakoverstek en afloop van water. Dat mag u toelaten, maar het hoeft niet.
Als u het toelaat, zal het voor een toekomstig eigenaar juridisch mogelijk wel haalbaar zijn dit terug te draaien, maar praktisch veel moeilijker.

vr gr

E. Kovacsek
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.078 seconds.

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek