UA-6670599-3

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek
  New Posts New Posts RSS Feed - Invloed van constructiebeugels op Rc waarde
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Invloed van constructiebeugels op Rc waarde

Post Reply Post Reply
Author
C.P. Vader View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote C.P. Vader Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Invloed van constructiebeugels op Rc waarde
    Posted: 31 Maart 2011 at 11:29
Ik ben een engineer voor een dak en gevelbeplater en ik zit met het volgende probleem. Ik wil een gevelconstructie d.m.v. regelwerk aan beugels hangen. De beugels steken door de isolatie heen. Hoe moet ik deze beugels in mijn berekening meenemen? Dit heeft nogal een grote invloed op de Rc waarde.
Back to Top
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote C.P. Vader Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2011 at 09:17
Is er echt niemand die hier een antwoord op heeft?  Big smile
Back to Top
Leon View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Leon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2011 at 16:06
Zie hiervoor de NPR 2068:2002. Je kunt hier gewoon (zelf) aan rekenen, als je een beetje wiskundige achtergrond hebt dan moet dat wel lukken. Feitelijk beschouw je een vierkante meter van je constructie, door hier het juiste oppervlakte isolatie en beugel (staal?) in te voeren i.c.m. de bijbehorende warmtegeleiding kom je op de Rc-waarde van de samengestelde constructie.

Edit: ik zie zojuist dat de benodigde rekenmethode gewoon op deze site staat: klik!

Edited by Leon - 20 April 2011 at 16:08
Back to Top
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote C.P. Vader Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2011 at 15:00
Bedankt, ik had em zelf ook net gevonden.Big smile
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.062 seconds.

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek