UA-6670599-3

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek
  New Posts New Posts RSS Feed - Juiste opbouw vloer
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Juiste opbouw vloer

Post Reply Post Reply
Author
Klusser View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Klusser Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Juiste opbouw vloer
    Posted: 03 Maart 2011 at 16:23
Ik heb een houtenvloer met kruipruimte (volgens mij geen vocht), gaskachel; houten vloer (messing/groef); dun tapijt; nu voelt de vloer in de winter koud aan. Het vrijstaande huis is nu in goede staat, maar precies zoals het in de jaren '30 was: spouwmuren, maar geen verdere isolatie.  
Nu wil ik de woonkamervloer afwerken met parket of laminaat.
Zou dit een goede opbouw zijn: schelpen storten in de kruipruimte, ventilatiegaten vrij laten,  dan bovenop de bestaande  houten vloer (messing/groef) kurkplaten, dan parket of laminaat. Bij het raam komt er een radiator als verwarming (aluminiumfolie achter de radiator); later dubbel glas. Is dit afdoende, of is er meer nodig om het behaaglijker te krijgen en VOORAL: geen gevolgproblemen te krijgen ?
Ik vraag me bijvoorbeeld af of ik folie (eigenlijk liever niet)  moet gebruiken en waar dan,  ... etc
Ik heb nu geen vochtproblemen, dus ik wil ervoor waken dat ik door een verkeerde opbouw juist een vochtprobleem creeer. 
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Back to Top
Klusser View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Klusser Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 at 23:23
Niemand ?  Cry
Back to Top
Cor S te B View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cor S te B Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2011 at 11:34
Omdat er weinig bouwkundigen zijn?Big smile
Opbouw is goed maar maak eventueel ook extra ventilatievoorzieningen en waarom breng je kurk aan. Je kunt ook een ondervloer maken van ondervloerplaten (geimpregneerd zachtboard).
Verder is het mogelijk om onder de vloer isolatie aan het brengen.
Dit kan tussen de balken of onder de balken. Gebruik eventueel een felsdeken of losse isolatieplaten die je op draden oplegt. Denk ook aan het kruipluik (isolatie aan de onderzijde, trekoog (geen gat), tochtband en afwerken met ducktape).
Succes  (dat ik daar nou op moet komenCry)
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.047 seconds.

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek