UA-6670599-3

†††††††

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek
  New Posts New Posts RSS Feed - Rm en Rc vragen(thermische isoltatie)
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Rm en Rc vragen(thermische isoltatie)

Post Reply Post Reply
Author
Mbo93 View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mbo93 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Rm en Rc vragen(thermische isoltatie)
    Posted: 29 December 2010 at 16:52
Ik  ben een student en heb een vraag over Thermische Berekeningen van daken. Wanneer men al een Rm waarde heeft maar geen dikte, en men heeft ook een Warmte geleidingscoŽfficiŽnt hoe kan men dan op de dikte van het eventuele materiaal komen??

Dit was mijn vraag ik hoop op een (goed)antwoord.
Back to Top
kbo View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kbo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2010 at 21:58
Als je de formule weet om de Rm te bepalen dan kun je hem terug rekenen. Rm=dikte/labda. Je dient dan alleen nog de warmtegeleidingscoŽfficiŽnt te achter halen of aan te nemen. Overgangsweerstanden + som van al de Rm = Rc

Geef anders even meer informatie over wat er gegeven is, dan kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen.

Back to Top
Mbo93 View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mbo93 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2010 at 10:50
Oke, ik heb de Rc waarde al maar weet niet hoe dik de isolatie moet zijn. De Rc waarde is 4.
Volgens mij is de Rc waarde alle andere Rmen opgeteld, dus haal ik alle andere Rmen eraf zodat ik een Rm voor glaswol van 3,0098913 heb.  Deze glaswol heeft een warmtegeileidingscoefficient van 0,004. Maar wanneer ik probeer terug te rekenen vanaf die Rm naar de dikte van de glaswol komen er allemaal vreemde en onmogelijke getallen uit.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is en anders kan ik u het model van mijn opdracht wel sturen, via de mail ofzo. Daar staat alle info tot nu toe in, en een schets van de doorsnede, van het dak.
Back to Top
Mbo93 View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mbo93 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2010 at 11:02
Warmtegeileidingscoefficient van 0,04, maar ik heb het antwoord nu al bedankt voor uw hulp
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.063 seconds.

†††††††

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek