UA-6670599-3

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek
  New Posts New Posts RSS Feed - Stallingsruimte scootmobielen
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Stallingsruimte scootmobielen

Post Reply Post Reply
Author
TJG View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TJG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Stallingsruimte scootmobielen
    Posted: 19 Oktober 2010 at 08:46
Bij een buurthuis moet een afsluitbare buitenruimte komen om scootmobielen te stallen. Weet iemand of er eisen/regelgeving is voor praktische maten? De mensen moeten natuurlijk wel van hun scootmobielen af kunnen komen :-)

Alvast bedankt.

met vriendelijke groet,
TJG
Back to Top
Leon View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Leon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2010 at 10:24
Via het Handboek Toegankelijkheid kom je een heel eind (draaicirkels e.d.), echter 'parkeervakken' voor scootmobiels staan bij mijn weten nergens omschreven. Heb er wel eens naar gezocht, maar zonder resultaat. Je zult hier dus zelf op een praktische manier naar moeten kijken (hoe breed is een scootmobiel, hoeveel ruimte heb ik nodig om uit te stappen, etc.).
Back to Top
pmhuntjens View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pmhuntjens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2010 at 11:07
Simpele tip: neem eens contact op met een leverancier van scoormobielen. Vaak geven zij ook instructies aan gebruikers en weten door ervaring wat haalbaar is en wat niet. 
Back to Top
TJG View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TJG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2010 at 11:33
@pmhuntjens: heb ik gedaan. En de maten van de scootmobielen heb ik ook, inclusief draaicirkel enz. En ze geven inderdaad aan wat praktisch is, maar dat is bij elke leverancier anders. Ik ben echt op zoek naar een norm cq richtlijn voor deze maat (als die er is).

@Leon: Handboek voor toegankelijkheid heb ik geraadpleegd, maar daar kom ik ook niet verder mee. Ook het handboek woonkeur, het Arjo handboek, en Neufert geven geen richtlijnen voor scootmobielen. Ik heb nu de NEN 1814 aangevraagd. Ik weet niet zekers of daar iets in staat maar dat is mijn laatste idee.
Back to Top
pmhuntjens View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pmhuntjens Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2010 at 15:12

Ik ben bang dat een dergelijke norm niet bestaat. Daarbij komt, als er al ee norm is, hoe oud is die? In de tijd dat ik nog bij architectenburo's werkte werd een boek 'Neufert' gehanteerd ( je noemt hem al zelf) voor vanalles en nog wat. Dat het boek al 20 jaar oud was (tenminste, wat wij gebruikten), dat zag niemand. Resultaat: te kleine parkeerplaatsen, hellingbanen die voor geen meter funktioneerden etc. Vandaar mijn opmerking: kijk naar de praktijk.

Ik weet niet in welk verband je op zoek bent naar deze gegevens, maar als dit een structurele vraag voor je is, maak eens een afspraak met een revalidatiecentrum. Zij zijn doorgaans van het type: zo goedkoop en adequaat mogelijk. Op die manier krijg je een bruikbaar iets voor een fatsoenlijke prijs. Verder zou je eens kunnen praten met een WMO medewerker van de gemeente. Misschien dat zij je aan een adresje of info kunnen helpen.

groetjes en succes

Pascal
Back to Top
TJG View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TJG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2010 at 16:29
De NEN 1814 helpt me ook niet verder. Heb ook nog contact gehad met het NCTT, die adviseren normen. Ik heb nu een mail gestuurd naar antwoord voor bedrijven, nadat ik heb gebeld met postbus 51 van de rijksoverheid. Eens kijken wat daar uit komt.

Praktische maten zijn in ieder geval een parkeerplek van van 1000x1500mm, en een ruimte van minimaal 70cm om eraf te stappen. Deze mag geheel overlapt worden (dus tussen 2 plekken in zitten).

Ik werk voor een engineeringsbureau, dat in opdracht van de gemeente een buurthuis op moet knappen. 1 van de eisen is een afsluitbare buitenberging voor het (vrijwillige) personeel dat in het buurthuis werkt.
Back to Top
Jan View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 at 19:31
Misschien zou u het moeten vragen bij een leverancier, die hebben daar verstand van en weten maten. Bijv: http://www.practicomfort.nl/    http://www.mobielgarant.nl/     of zoiets.  Hopelijk heeft u wat  aan mijn advies. Groeten Jan
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.031 seconds.

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek