UA-6670599-3

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek
  New Posts New Posts RSS Feed - funderingsplan
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

funderingsplan

Post Reply Post Reply
Author
fabian View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fabian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: funderingsplan
    Posted: 21 Juli 2005 at 07:31

Beste,

Ik ben begonnen aan een huis dat naar mijn hart is . En huis dat ik later misschien  zou willen laten bouwen. Ik zou ze graag helemaal willen uitwerken. En als einde en maket bouwen. Ik heb mijn grongplan en mijn verdiepingsplan al getekent. Niet dat deze al helemaal af zijn. Er valt altijd iets te veranderen. Maar momenteel heb ik het moeilijk met het tekenen van de funderingen. Ik weet niet helemaal wat het moet inhouden en hoe deze wordt getekent. Wie er mij kan bij helpen is altijd welkom.

Back to Top
Henk View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2005 at 07:32

Voordat je een funderingsplan kunt tekenen moet je eerst inzicht hebben in de draagkracht van de grond en de belasting van het woonhuis. Voor de draagkracht van de grond moet je sonderingen laten uitvoeren of in de ontwerpfase onderzoek doen hoe de woningen in de nabije omgeving zijn gefundeerd. Voor de belasting moet je een gewichtsberekening maken.

Indien je hier geen verstand van heb, heeft het geen zin om aan deze tekening te beginnen. De gemeente zal voor een funderingsplan zonder berekeningen en sonderingen ook nooit bouwvergunning verlenen.

Als bouwkundig leek kun je best een woning ontwerpen tot aan het schetsontwerp. De uitwerking ervan, zoals de constructieve berekeningen, bouwfyische berekeningen, bestektekeningen en bouwbesluit toetsingen moet je overlaten aan deskundige mensen. Funderingstekening hoort bij de bestektekeningen en niet bij het schetsontwerp.

Back to Top
Maria View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Maria Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2005 at 07:32

wat is een rioleringsplan een funderingsplan en een grondplan

het is echt heel belangrijk

Back to Top
Marcel View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Marcel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2005 at 07:32

Het antwoord is simpel, het maken ervan niet.....

Rioleringsplan: tekening waar de riolering op staat vermeld met leidingverloop, aansluitingen, diameters, ontstoppingsstukken, aansluiting riool, enz.

Funderingsplan: tekening waar de fundering op staat met aanlegdiepte, aanlegbreedte, wapening, enz.

Grondplan: plattegrond tekening van een bouwlaag met buitenmuren, binnenmuren, gevelopeningen, ruimte aanduiding, enz.

Back to Top
Noblesse View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Noblesse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2005 at 19:51
Funderingsplan?

www.bouwadviesnoblesse.nl

45,-- euro per uur!

Met vriendelijke groet,

Jos Noblesse
Back to Top
Eric View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Eric Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2005 at 11:34

Overal reclame maken is nu ook weer niet nodig....

Back to Top
Jarka View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jarka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2005 at 15:40

Fabian,

Gewoon aan beginnen, informatie inwinnen bij je gemeente, bijvoorbeeld al door een sonderings rapport van buurman op te vragen.

Constructie berekeningen zijn ook goed te doen, het kost je alleen heel veel tijd omdat  je alles moet opzoeken navragen, etc. Ik doe ook Alles zelf.

Ben nu zelf bezig mijn eigen heimachine te maken.

Succes,

Jarka

Back to Top
evelien en sara View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote evelien en sara Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2006 at 11:44

beste,

we moeten een werkje maken voor school over de verschillende soorten bouwplannen zoals verdiepingsplan, funderingsplan, plattegrond, verticale doorsnede, gevelplan en inplantingsplan nu was de vraag of jullie een logische verklaring voor deze plannen kunnen geven.

hartelijk dank!

Back to Top
evelien en sara View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote evelien en sara Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2006 at 11:47

beste,

we moeten een werkje maken voor school over de verschillende soorten bouwplannen zoals verdiepingsplan, funderingsplan, plattegrond, verticale doorsnede, gevelplan en inplantingsplan nu was de vraag of jullie een logische verklaring voor deze plannen kunnen geven.

hartelijk dank!

Back to Top
Eric View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Eric Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2006 at 11:50

Hallo Evelien en Sara,

En wat voor logische verklaring zoek je dan precies, wil je alleen de betekenis van de verschillende woorden of...?

Eric

Back to Top
juul View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote juul Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2006 at 17:50
heeft iemand een tip om een gewichtberekening van een woonhuis op overzichtelijke wijze in excel te zetten?
En wat hoort er allemaal in die berekening thuis? een heleboel kan ik zelf wel, maar even checken of ik niet iets belangrijks vergeten ben...
juul
Back to Top
juul View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote juul Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2006 at 17:54
fabian

ik ben zelf nu ook bezig met een funderingsplan maken voor mijn opleiding bouwkunde. Een handig hulpmiddel is de Jellema reeks. Dit is een serie bouwkundige boeken waar bijna alles in staat. Een soort bouwkundige bijbel zeg maar.

juul
Back to Top
Camille View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Camille Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2011 at 15:30
Hallo,
wat is eigenlijk een verdiepingsplan?
Kan er iemand zo snel mogelijk antwoorden
hartelijk dank
x
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.031 seconds.

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek